Palautukset ja vaihdot
Jos palautusehdot tai avoimen kaupan edellytykset täyttyvät, voit palauttaa tai vaihtaa tuotteen. Halutessasi vaihtaa tuotteen tilaa uudestaan tuote, johon haluat vaihtaa ja lähetä vaihdettava tuote takaisin meille. Käytä palautuksessa aina tuotteiden mukana tullutta palautusseteliä, mitään muita lomakkeita ei tarvita.
Tuote on palautettava samassa kunnossa jossa se on vastaanotettu, eli käyttämättömänä, kaikki etiketit paikoillaan sekä alkuperäispakkauksessa. Alkuperäispakkauksella tarkoitamme esimerkiksi kenkälaatikkoa tai muuta pakkausta, jossa itse tuote oli vastaanottaessasi sen. Älä käytä tuotteen omaa pakkausta ulkopakkauksena, vaan lähetä tuote pakkauksineen erillisessä pahvilaatikossa tai pussissa (jos pussi tai pahvilaatikko jossa vastaanotit tuotteen on ehjä, voit hyvin käyttää sitä myös palautuksessa, mutta myös jokin muu pussi tai laatikko kelpaa ulkopakkaukseksi).
Pakkaa palautettava tuote huolellisesti, ja varmista, ettei pakkaaminen vahingoita alkuperäispakkausta. Älä myöskään liimaa tai teippaa mitään alkuperäispakkaukseen, sillä vahingoittunut pakkaus voi aiheuttaa hyvityksen pienentämisen tuotteen arvonaleneman osalta. Kiinnitä paketissa saamasi palautusetiketti ulkopakkauksen päälle, ja jätä paketti postipalvelupisteeseen.
Käyttämättömien tuotteiden palautusaika on 30 päivää siitä päivämäärästä, jolloin vastaanotat tilauksesi.
Ilmainen palautus
- Voimassa 14 vrk ajan tuotteen vastaanottamisesta, koskee yli 100 € tilauksia. Muuten palautus maksaa 7,50 €.
- Ei koske tilaa vieviä tuotteita, kuten esimerkiksi kattotelineitä, kuntosalilaitteita, sauvoja, polkupyöriä, kattoboxeja, kanootteja, kajakkeja ja vastaavia. Palautusmaksu vaihtelee tämän tyyppisillä tuotteilla. Ota yhteyttä asiakaspalveluun saadaksesi tietää palautusmaksun tuotteellesi.
- Ei koske Outlet-tuotteita. Outlet-tuotteiden palautusmaksu on 7,50 €. Palautuskustannus vähennetään siitä summasta, jonka saat hyvityksenä sen jälkeen, kun olemme vastaanottaneet palautuksen varastollemme.
- Enintään yksi maksuton palautus tilausta kohden.
Jos edellä mainitut ehdot täyttyvät, voit palauttaa tuotteen maksutta. Mikäli ilmaisen palautuksen ehdot eivät täyty, palautusmaksu on 5,90 €. Käytä palautuksessa aina tilauksen mukana tullutta palautusseteliä. Mahdolliset palautuskustannukset vähennetään takaisinmaksettavasta hyvityksestä.
Laajennettu avoin osto Black Weekin ja joulun aikana
Avointa osto-oikeutta on pidennetty Trettondagsaftoniin asti. Laajennamme avointa osto-oikeutta, jotta kaikki lahjoja ostavat ehtivät palauttaa ne, jotka eivät sovi.
Palautusten käsittely ja Palautusmaksu
Jos olet tehnyt palautuksen, käsittelemme sen parhaillaan 10 arkipäivän kuluessa siitä, kun olemme vastaanottaneet sen. Jos palautuksestasi on kulunut alle 10 arkipäivää, pyydämme sinua odottamaan näiden 10 arkipäivän kuluttua ennen yhteydenottoa. Saat automaattisen sähköpostiviestin, kun palautus on käsitelty.
Jos olet valinnut maksutavaksi esimerkiksi Svean laskun, voit ilmoittaa palautuksesta kirjautumalla sisään osoitteessa www.svea.com ja keskeyttää laskun.
Huomaa, että maksutavasta riippuen palautus voi näkyä tililläsi tai kortillasi alkuperäisellä tilauspäivämäärällä nykyisen päivämäärän sijaan.
Vaihto
Kun haluat vaihtaa tuotteen, tilaa uudelleen tuote johon haluat vaihtaa. Palauta vaihdettava tuote yllä olevien palautusohjeiden mukaisesti.
Haluatko vaihtaa alennushintaisen tai etukoodilla ostetun tuotteen eri kokoiseen, ja maksaa saman hinnan kuin alkuperäisestä ostoksesta?
- Lisää ostoskoriin sama tuote kuin aiemmin, mutta oikean kokoisena.
- Täytä sähköpostiosoitteesi kassalla.
- Jos hintaa on muutettu ensimmäisen ostoksen jälkeen, korjaamme sen jälkikäteen. Lähetä sähköpostia asiakaspalveluun ja ilmoita vanha tilausnumerosi sekä uusi tilausnumerosi.
- Hinta korjataan sitten jälkikäteen asiakaspalvelumme toimesta, riippumatta siitä, millä maksutavalla olet maksanut.
Tilauksen peruuttaminen
Jos haluat peruuttaa tilauksen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Tilauksen peruuttaminen on mahdollista sillä edellytyksellä, ettei sitä ole vielä ehditty lähettää. Jos tilauksesi on jo lähetetty, sinun kannattaa noutaa ja palauttaa paketti välttääksesi käsittelykustannukset. Lisätietoa tästä löydät alempaa kohdasta “Lunastamattomat paketit”.
Reklamaatiot
Kaikki reklamaatiot (vaurioituneet tai virheelliset tuotteet) on kirjallisesti yhteydenottolomakkeen kautta asiakaspalveluumme, ja niiden tulee sisältää yksityiskohtainen kuvaus virheestä. Reklamaatio tulee tehdä viiden päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Kun olemme vastaanottaneet reklamaation, lähetämme sinulle reklamaationumeron, joka tulee liittää reklamoitavan tuotteen palautukseen. Saat tarvittaessa lisätietoa reklamaatioista asiakaspalvelustamme. HUOM! Ennen tuotteen palauttamista sinun tulee ilmoittaa meille, että haluat tehdä reklamoida tuotteen, jotta saat reklamaationumeron.
Riita-asiat
Kaikissa riita-asioissa noudatamme Kuluttajariitalautakunnan suosituksia.
Lunastamattomat paketit
Mikäli pakettia ei noudeta 7 vuorokauden kuluessa, veloitamme asiakkaalta lähetys- ja palautusmaksukustannukset sekä 25 € hallintomaksun käsittelykustannusten kattamiseksi. Siksi on aina parasta noutaa paketti ja palauttaa se meille, jos haluat peruuttaa ostoksesi.